Innowacyjność tego systemu wynika z mozliwości precyzyjnego sterowania wysokim ciśnieniem, co w połączeniu z dokładnym wtryskiem pozwala spełnić najwyższe wymagania norm spalin EURO5 I EURO6. Poprawia też osiągi silnika oraz przyczynia się do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa.
System Common Rail powszechnie stosowany jest od 1997 roku, zyskuje coraz większe uznanie u wszystkich producentów samochodów osobowych, ciężarowych, dostawczych i autobusów, silników, maszyn budowlanych oraz maszyn rolniczych. Szacuje się, że w roku 2010 w nowo produkowanych pojazdach z dieslem udział opisywanego systemu osiągnie ok. 90%
Niepodważalne zalety: - wysoka sprawność termodynamiczna - mniejsze wydzielanie ciepła - mniejszy hałas - mniejsza emisja spalin - mniejsze zużycie paliwa - większe osiągi silnika osiągane m.in. dzięki dużemu ciśnieniu wtrysku (1600 bar) oraz możliwości stosowania wielofazowego wtrysku paliwa.
Źródło: Autospec - wydanie: jesień 2006
|