W jakim celu wyposażać serwis w urządzenie do kalibracji systemów wspomagania kierownicy?
Wymogi prawne. Od roku 2022 wszystkie nowe pojazdy w Europie muszą mieć na wyposażeniu asystenta utrzymania pasa ruchu i asystenta hamowania awaryjnego. Obecnie VW Polo od końca 2017 roku mają na osłonie chłodnicy czujnik radarowy, odpowiedzialny za działanie asystenta hamowania awaryjnego.
W mniejszych pojazdach funkcja ta jest realizowana przez kamerę zamontowaną na wysokości lusterka wewnętrznego. Kamery i czujniki radarowe są również niezbędne do funkcjonowania asystentów utrzymania i zmiany pasa ruchu, a także do aktywnego tempomatu (ACC). Takie systemy są już fabrycznie instalowane w prawie każdym pojeździe.
Wystarczy wymiana szyby przedniej, mała szkoda np. parkingowa i już systemy te wymagają ponownej kalibracji, a nawet wymiany i ponownego skalibrowania.
W pełni cyfrowy pomiar odległości i ustawianie w stosunku do pojazdu
W standardowym wyposażeniu znajduje się wielofunkcyjna tablica kalibracyjna XL do pojazdów z Grupy VW, która przy ustawieniu poziomym pozwala na kalibrowanie kamery przedniej, a przy ustawieniu pionowym umożliwia kalibrowanie radarów. Kolorowe uchwyty pozwalają użytkownikowi na szybkie zawieszenie tablic kalibracyjnych w odpowiednim dla danego pojazdu położeniu. Czas przygotowania stanowiska, np. dla pojazdów Grupy VW lub BMW, jest bardzo krótki. Zintegrowane kamery i operacje występujące w oprogramowaniu mierzą w sposób cyfrowy odległość do pojazdu oraz wyznaczają ustawienie w stosunku do geometrycznej osi jazdy. Gwarantuje to dokładne i szybkie pozycjonowanie urządzenia DAS 3000 przed pojazdem i podnosi efektywność pracy w serwisie.
DAS 3000 -> DAS 3000 Facelift - Nowy software, dostępny dla posiadaczy DAS 3000 bezpłatnie - Tablica kontaktowa z przodu urządzenia – do szybkiego pomiaru odległości od zderzaka („bumper kissing”) - Uchwyty na koła (wieszaki) - Dodatkowe otwory w wózku do przechowywania powyższych wieszaków - Dodatkowe otwory w wózku do montażu uchwytu ściennego dla modułu KTS
Dlaczego DAS 3000 S20 Facelift?
Właśnie w tym urządzeniu tkwi cała wiedza producenta OEM. DAS 3000 S20 daje możliwość rozbudowy w przyszłości pod kamery surround, noktowizory czy systemy lidar. Potrzebny będzie jedynie tester diagnostyczny i dobry laptop (Bosch DCU) z Windows 10, tak aby wolne były dwa gniazda USB.
Zakres dostawy obejmuje: - Urządzenie kalibrujące z wózkiem i belkami pomiarowymi (belki służą także do zawieszania tablic)
- Hamulec sprężynowy ze stemplem - Półka na komputer diagnostyczny
- Tablica VW - lustro dla radaru - Zestaw kamer w belce (wyznaczanie osi geometrycznej) - Tablica kontaktowa do pomiaru odległości - Zestaw zacisków mocowanych na oponę koła z tablicą - Pakiet oprogramowania ADAS
Cena katalogowa - 35 200 zł netto Promocja do 31.12.2020 - 29 500 zł netto!!
Numer katalogowy - 0 684 300 109
Uwaga! Do zestawu należy dobrać odpowiednie tablice kalibracyjne.
Dodatkowo oferowana jest także kamera „wirtualnej linii środkowej pojazdu” 1687001651 w cenie 4.800,- PLN netto
Cena zawiera: koszty transportu do odbiorcy w kraju, koszt montażu i uruchomienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Urządzenia posiadają 24 miesięczną gwarancję, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Oferta cenowa niewiążąca.
|