BEA 150 posiada moduł pomiaru zadymienia spalin RTM 430 w pojazdach z silnikami diesla, w tym pojazdach użytkowych Poręczna, przenośna komora pomiarowa dymomierza RTM 430 zawieszona jest na tylnej ścianie wózka jezdnego. Dymomierz charakteryzuje się:
Bardzo szybkimi pomiarami Wysoką trwałością komory pomiarowej Prostą i szybką możliwością czyszczenia dzięki zamknięciom magnetycznym. Optymalnym przepływem spalin przez komorę pomiarową Możliwością rozbudowy o moduł analizatora spalin
Cechą szczególną BEA jest zintegrowany miernik prędkości obrotowej BDM. Pozwala on zmierzyć prędkość obrotową poprzez analizę napięcia tętnienia alternatora. Wystarczy podłączyć miernik do akumulatora lub do zapalniczki i wykonać pomiar. Ponadto możliwe jest też wykonywanie standardowo pomiarów obrotów
Rodzina BEA przystosowana jest także do standardów europejskiej diagnostyki On - Board (EOBD). Najprawdopodobniej z końcem roku 2000 diagnostyka On - Board zostanie włączona również do pomiaru spalin w nowych pojazdach z silnikami benzynowymi. Napięcie sondy lambda, prędkość obrotową, temperaturę oleju i komunikaty błędu będzie można wówczas odczytywać poprzez łącze EOBD. W celu rozbudowy urządzenia do dyspozycji jest moduł EOBD. Aby szybko wykonać analizę spalin można dodatkowo dokonać pomiaru kąta wyprzedzenia zapłonu, kąta zwarcia i początku wtrysku (w wyposażeniu dodatkowym). Ponadto urządzenia te są przystosowane do rzeczywistych pomiarów stężenia NOx. Dodatkowo można je wyposażyć w komorę pomiarową NO i NOx. Odpowiednie moduły dołącza się w zależności od potrzeb.
|